150poker
Administrator
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: MALTA
|
|
Americana |
|
Od 2 do 6 graczy
Rozgrywana jest talią 32 kart bez Jokerów oraz kart od 2 do 6
W Americana gracz otrzymuje 5 kart: jedną kartę widzi tylko on, pozostałe 4 są widoczne dla wszystkich graczy.
gra rozpoczyna się kiedy gracz otrzymuje jedną kartę twarzą do dołu. Oznacza to, że inni gracze nie widzą tej karty. Wszystkie rozdane karty są indywidualne. W tej grze nie ma kart wspólnych tak jak w Texas Hold'em.
Gra składa się z kilku kolejek obstawiania. W Americanie kolejność nie jest ustalona, oznacza to, że gracz, który obstawia jako pierwszy nie zawsze musi być ten sam.
Americana używa stawek zamiast małej, dużej w ciemno.
Americana jest rozgrywana z 5 (pięcioma) kartami jedną twarzą do dołu i czteroma odkrytymi. Na ręce mamy 2 karty jedną widoczną i jedną niewidoczną
Pierwsza runda rozpoczyna się od obowiązkowego zakładu bring-in uiszczanego przez gracza z najwyższą kartą. Potem jedna dodatkowa karta jest rozdawana przed każdą rundą. W sumie są 4 rundy. Najsilniejszy układ pięciu kart wygrywa pulę. Kombinację można układać tylko z kart osobistych nie można łączyć kart jak w Texas Hold'em.
Americana jest rozgrywana mniejszą talią od Asów do siódemek. W Americana jest łatwiej o ułożenie fulla niż koloru.
Zasady
Sekwencja rozgrywki
Stawki
Każdy gracz, który chce brać udział w rozdaniu musi uiścić obowiązkowy zakład, Stawkę, przed rozdaniem kart.
Rozpoczęcie gry
Każdy gracz otrzymuje jedną zakrytą kartę i jedną odkrytą kartę
Pierwsza kolejka obstawiania
Gracz z najstarszą kartą (również w kolorze) musi rozpocząć obstawianie.
Gracz z najwyższą kartą musi również uiścić zakład bring-in, który jest równy dwukrotności Stawki lub może przebić. Następnie gracze kontynują grę zgodnie z ruchem wskazówek zegara dopóki zakłady nie zostaną obstawione. Ten Gracz może postawić zakład bring in (xx) lub zakład (YY), gdzie xx oraz YY są kwotami zakładu. Reszta graczy może się wycofac, sprawdzić, postawić lub podbić.
Obowiązkowy zakład bring-in jest pobierany tylko w pierwszej rundzie obstawiania.
Po utworzeniu bring-in, gra toczy się zgodnie z podstawowymi zasadami pokerowymi. Dla pokera z limitami ilość podbić jest ustalona, dla pokera bez limitów- nie jest ustalone. Sprawdź poniżej w Wielkości zakładów w rundach
Third street
Każdy gracz otrzymuje następną widoczną kartę
Druga runda obstawiania
Gracz z najlepszą odkrytą ręką rozpoczyna obstawianie. Ten gracz nie może utworzyć bring-in, może się wycofać, sprawdzic lub postawić kwotę.
Fourth street
Każdy gracz otrzymuje następną widoczną kartę
Third betting round
Gracz z najlepszą odkrytą ręką rozpoczyna obstawianie. W pokerze na limity bring-in jest podwajany. Sprawdź szczegóły w "Kwoty zakładów w rundach"
Fifth Street, river
Każdy gracz otrzymuje ostatnią widoczną kartę
Czwarta runda obstawiania
Gracz z najlepszą odkrytą ręką rozpoczyna obstawianie.
Wielkości zakładów w rundach
Americana z limitami
Tabela stawek / Bring in
Pierwsza runda obstawiania: Bring-In, podbicie, ponowne podbicie, ostatnie podbicie
Druga runda obstawiania: zakład(równy Bring-In), podbicie, ponowne podbicie, ostatnie podbicie
Trzecia i czwarta runda obstawiania: zakład (równy 2*Bring-In), podbicie, ponowne podbicie, ostatnie podbicie
Bez limitów / Limit stawki
Tabela stawek / Bring in
Pierwsza runda obstawiania:Bring-in, podbicie
druga, trzecia,czwarta runda obstawiania: : zakład(równy Bring-In) nielimitowana liczba podbić.
Odkrycie kart
Kiedy wszystkie zakłady zostaną wyrównane, nadchodzi moment odkrycia kart.
Ostatni gracz, który obstawiał podczas ostatniej rundy pokazuje karty jako pierwszy. Jeżeli podczas ostatniej rundy wszyscy gracze czekali (brak obstawiania), grę rozpoczyna pierwszy gracz na lewo od dealera, który pozostał w grze.
reszta graczy odkrywa swoje karty zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jeżeli gracz posiada słabszy układ niż odkyta wygrywająca ręka ma prawo pokazać karty albo je poddać nie pokazując ich.
Najlepszy układ pięciu kart wygrywa.
Jeżeli dwóch graczy posiada identyczny układ, pula jest dzielona pomiędzy nich. Każdy z graczy ma prawo do puli, w tworzeniu której brał udział. Sprawdź "gra o wszystko All-in."
Polityka późniejszego dołączenia do gry
Ponieważ w grze nie ma stawek w ciemno a główna pula jest tworzona z jednakowych opłat graczy, gracz, który chce dołączyć się do gry może zając wolne miejsce przy stole. Rozpocznie grę w następnej rundzie po umieszczeniu opłaty.
Specyfikacja gryRanking ręki
Ranking ręki w Americana różni się od rankingu w Texas Hold'em
Tabela 1. Ranking ręki w Americana
Poker;
Składa się z układu pięciu kart po kolei w tym samym kolorze.
Na przykład: 7D, 8D, 9D, 10D, JD
Kareta;
Kareta składa się z czterech jednakowych kart
Na przykład: JC, JD, JH, JS
Kolor;
Kolor tworzy pięć kart w tym samym kolorze
Na przykład: AS, 5S, 7S, 9S, JS
Full ;
Fulla tworzą trzy jednakowe karty oraz dwie inne jednakowe karty
Na przykład: QH, QS, KD, KC, KH
Street;
Street jest tworzony przez układ pięciu kolejnych kart. As może być traktowany zarówno jako karta wysoka jak i niska
Na przykład: 8, 9, 10, J, Q; kolor nie ma znaczenia
Trójka;
Trzy karty tego samego rodzaju
Na przykład: KH, KD, KC
Dwie pary;
Dwie pary tworzą dwie jednakowe karty wraz z dwoma innymi jednakowymi kartami. Jeżeli dwóch lub więcej graczy ma dwie pary wygrywa gracz z najsilniejszą kartą. Nazywa się ona kicker.
Na przykład: JC, JH, QS, QD
Para;
Jedną parę tworzą dwie jednakowe karty. Jeżeli dwóch lub więcej graczy ma takie same pary wygrywa gracz z najsilniejszą kartą. Nazywa się ona kicker.
Na przykład : 10C , 10S
Najwyższa karta;
Jeżeli gracze nie posiadają żadnego z wyżej wymienionych układów wygrywa gracz z najwyższą kartą.
Obowiązują następujące skróty:
•C --> Trefl
•D --> Karo
•H --> Kier
•S --> Pik
•J --> Walet
•Q --> Królowa
•K --> Król
•A --> As
Ranking reki w 32 kartowym pokerze różni się od 52 kartowego pokera ponieważ w mniejsza talia zmienia prawdopodobieństwo uzyskania kombinacji. Na przykłąd, Kolor i full zmieniają ranking.
Jeżeli kombinacje się pokrywają , wyższa kombinacja jest określana przez kolor.
kolor, Street , Poker i wysoka karta są określane przez kolor najwyższej karty
Para i dwie pary są określane przez kolor kickera
KICKER - pozostała karta, która nie zawiera się w parze.
Na przykład : jeżeli dwóch graczy posiada 2 asy i 2 króle , zwycięzcę określa kolor a nie ranking piątej karty.
Full, trójka, kareta nigdy nie będą sobie równe przez ranking. Dlatego, wygrywajaca kombinacja nigdy nie jest określana przez kolor.
Ranking kolorów od najwyższego do najsłabszego
•Kier
•karo
•Trefl
•Pik
Gra za wszystko All-in
Jeżeli zawodnikowi kończą się żetony, nie musi poddawać kart. Może zagrać za wszystko i postawić wszystkie swoje żetony. W takim przypadku pula jest dzielona na pulę główną i pulę boczną. Wszystkie następne zakłady wchodzą w pulę boczną. Jeżeli gracz grający o wszystko nie wygra, zwycięzca otrzymuje wszystkie żetony (obie pule). Jeżeli wygra gracz grający o wszystko otrzymuje główną pulę, ale pula boczna zostaje przekazana zawodnikowi z drugim najsilniejszym układem. Jeżeli na grę o wszystko decyduje się paru zawodników można utworzyć kolejne pule boczne. Jeżeli gracz, który podjął grę wszystkich grających o wszystko ,sam nie musi grać o wszystko, ale posiada najsilniejszy układ, wygrywa pulę główną oraz pule boczne. Jeżeli najsilniejszy układ posiada gracz grający o wszystko wygrywa wszystkie pule, które zostały stworzone dopóki nie zagrał za wszystko. Każdy gracz grający o wszystko, który posiada najsilniejszy układ może wygrać tylko tę pulę, w tworzeniu której sam brał udział.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 150poker dnia Pią 11:05, 02 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|